Od Lidije i Marka sam mnogo toga naučila što sam mogla već da primenim i u praksi, ostalo je još da zaokružimo našu priču.
Od učenja o značaju vizije, misije, postavljanja ciljeva unutar jedne firme, preko pravila po kojima se pišu pravilnici i procedure, osluškuje tim i rešavaju konflikti, stigli smo i do onoga za šta bi neko, ko nije dovoljno upućen, rekao da je osnovni posao HR-a, priče o intervjuima, obukama za zaposlene i o evaluacijama.
Već sam vam pisala da je Lidija zajedno sa timom napravila svoj alat pomoću koga nam pojašnjava sve pojmove i zadatke u HR-u: Organizacija kao organizam. Prošli smo kroz telo, um, srce i ostao nam je duh.

Lidija Miljković, Foto: Latif Adrović
Lidja se zaista potrudila da nam na slikovit način objasni zašto su intervjui za posao bitni. Nisu važni samo da bi se našao odgovarajući novi kolega, već su i oni prava reklama za firmu. Prvi susret nekog novog sa našom firmom, postaje presudan za to da li ćemo dobiti još jednog „potrošača“ našeg proizvoda ili ne. Bez obzira na to da li će kandidat dobiti posao ili ne, on dalje širi utisak o nama. Postaje kupac proizvoda ili odustaje od nas u svakom smislu te reči ukoliko se nije prijatno osećao ili nije dobio prave informacije.
Ova priča me je podstakla na preslišavanje kako sam ja to do sada radila i šta bi trebalo da promenim. Zaboravimo na one klasične intervjue sa pitanjema poput: „Gde ste do sada radili? Koja su vaša očekivanja?… Svaki novi intervju može da donese novu stepenicu u usavršavanju i boljoj proceni kandidata. Počela sam da mislim o tome…
Kada smo savladali ovu temu prešli smo na obuke zaposlenih. U njih treba ulagati, to je svima jasno. Međutim i sam odabir obuka za pojedince nije ni malo jednostavan. Treba sklopiti mnogo kockica da bi se postigao najbolji mogući efekat. O tome smo učili i posebno istakli obostranu korist u ovom davanju od strane poslodavca. Zaposleni će dobiti dodatno znanje i motiv, kao i novu dozu zahvalnosti, a nadređeni radnika na koga može da računa i u novim segmentima posla.
I za kraj evaluacije, važan momenat. Nije poenta u tome da zaposlenom damo bilo koji upitnik o proceni zadovoljstva koji smo našli na internetu ili prekopirali iz neke strane firme. I taj upitnik mora da bude napravljen tako da oslikava baš našu firmu, odnose i očekivanja baš o tome gde smo. Procenjuje svako svakoga, nadređeni onoga ispod njega, ali i obrnuto. Tako se dobija prava slika odnosa i produktivnosti u firmi. Poenta je u tome da što više truda uložimo u osmišljavanje intervjua, obuka i evaluacija, dobićemo bolje povratne reakcije, ali i akcije koje donose profit.
I sada se vraćamo na početak, krenula sam na kurs HR-a da bih bolje odabrala, organizovala i usmerila svoj tim, ali i da bih došla do saznanja kako da ih na najbolji mogući način osluškujem, pomažem da se dodatno obuče i usmere ka novim izazovima. Sve to radim zbog bolje atmosfere u timu, organizacije posla, većeg motiva zaposlenih, ali na kraju sve to vodi ka većoj zaradi.
Kroz sve ovo smo još jednom prošli na ovom poslednjem viđaju kursa Starter HR. Kada smo to završili, nismo se brže bolje razišli svako na svoju stranu. Ostali smo još da prođemo kroz pojedinačna pitanja koja su ostala bez odgovora. Bila je to prilika da od Lidije i Marka dobijem konkretne odgovore na pitanja koja su me trenutno mučila u mojoj redakciji. Rezultate primene ćemo tek videti…
I naravno, ostale su povratne reakcije, standardni završetak svakog predavanja. Shvatila sam da je komentar mnogo važan za gotovo svaki korak u poslu, jer na taj način osluškujemo sebe i druge i znamo da li smo na pravom putu ili treba nešto da korigujemo. Moj utisak celog kursa je da ću teoriju koju smo savladali kroz primere drugih lako primeniti i da imam jasnu viziju.
Pročitaj još:
Zašto sam krenula na kurs iz HR-a, a ne želim da se bavim ljudskim resursima
Napredujem uz pomoć kursa HR- a, otkrivam kako mogu na bolji način da organizujem svoj tim
Ono što u poslu mnogo znači: Kurs HR-a me uči da procenim svoje i ponašanje drugih
Uspešno ste se prijavili