Na fotografijama koje su izazvale pažnju, vidljive su naglašene ključne kosti i senke koje dodatno ističu mršavost modela, što je prema oceni britanskog Autoriteta za standarde oglašavanja (ASA) društveno neodgovorno i potencijalno štetno po javnost, naročito mlađu publiku.
Dve reklame, koje su se pojavile u maju ove godine, prikazivale su žene u prevelikim odevnim komadima, sa pozama i osvetljenjem koje su, prema mišljenju ASA, dodatno naglasile njihovu fizičku iscrpljenost. U jednoj fotografiji model nosi oversized košulju, a položaj tela dodatno ističe tanke ruke i gornji deo grudi. Druga fotografija prikazuje haljinu sa naborima, a manekenkin izraz lica i senke na nogama stvaraju utisak krhkog, gotovo bolesnog izgleda.
The uk just banned these two Zara ads because the models were “too thin” which I think is so odd????? pic.twitter.com/G4VtAnUkMM
— corrina🎀 (@tartetartine) August 6, 2025
Zara je u svom odgovoru navela da su oba modela imale medicinsku potvrdu o dobrom zdravlju, u skladu sa preporukama britanskog izveštaja „Fashioning a Healthy Future“, koji se zalaže za odgovornije prikazivanje tela u industriji mode. Takođe su istakli da fotografije nisu digitalno manipulisane, osim minimalnih korekcija osvetljenja i kontrasta.
Ipak, i pored obrazloženja, brend je odlučio da ukloni sve četiri fotografije – uključujući i one koje nisu bile deo zvanične žalbe – i da izmeni prikazivanje proizvoda na sajtu. ASA je prihvatila tu odluku, ali je donela zvaničnu zabranu prikazivanja spornih oglasa u postojećem obliku, uz obrazloženje da promovišu nerealnu i potencijalno štetnu sliku o telu.
UK bans Zara ads over 'unhealthily thin' model photos
— Mark Smyth (@psychpolis) August 6, 2025
Finally a watchdog that’s actually doing its job & addressing promotion of unrealistic body shapes
https://t.co/pDOttQ62W0
Ovo nije prvi put da se velika modna imena suočavaju sa ovakvim kritikama u Ujedinjenom Kraljevstvu. Slične mere ranije su preduzete i protiv brendova poput Marks & Spencer i Next, koji su takođe prikazivali modele izrazito vitke građe. Celi slučaj ponovo otvara pitanje granice između umetničke slobode u modi i društvene odgovornosti prema javnosti, u vremenu kada raste zabrinutost zbog uticaja medija na telesnu sliku, naročito među mladima.
Zara se nije dodatno oglašavala povodom zabrane, ali je poručila da će u budućnosti više voditi računa o vizualnoj prezentaciji i estetskim porukama koje šalju kroz svoje kampanje.
Uspešno ste se prijavili