Umro je Roberto Kavali, italijanski modni kreator koji je slavio glamur i „višak“, šaljući manekenke niz pistu i glumice na crvene tepihe u haljinama sa leopard printom, džinsovima ukrašenim draguljima, satenskim korsetima i drugoj neopisivo blistavoj odeći. Imao je 83 godine.
Stil potpisa Kavalija – „mnogo seksi, mnogo životinjskog printa i mnogo, mnogo italijanskog stila“, kako je to jednom opisao britanski list The Independent – ostao je suštinski nepromenjen tokom njegove duge karijere. Ali on je vešto izmislio svoju odeću za različite epohe, uživajući u nekoliko renesansi i gradeći globalni „lajfstajl“ brend u tom procesu.
Sedamdesetih godina prošlog veka, Kavali je dizajnirao jakne, farmerke i mini haljine napravljene od pačvork teksasa, prodajući svoje luksuzne hipi haljine u butiku u San Tropeu, na francuskoj rivijeri, glumicama poput Brižit Bardo i Sofije Loren.
U naredne dve decenije ostao je uglavnom nepoznat van Evrope. Zatim, 1990-ih, ponovo je osmislio luksuzni teksas, prvo sa pjeskarenim izgledom, a zatim, u pokušaju pronalaska, stavljajući likru u farmerke kako bi pristajale pripijenije i seksepilnije.
Kada je manekenka Naomi Kembel nosila par na reviji na pisti 1993. godine, rastegljive farmerke postale su veliki trend.
Pre tog prodora, posao Kavalija je bio u zastoju i on je razmišljao o zatvaranju svoje fabrike. Ali od sredine 90-ih pa nadalje, bio je jedno od najvećih imena u modi, sa prodavnicama širom sveta, poštovaocima slavnih ličnosti kao što su Leni Kravic i Sindi Kraford i licencama za sve, od nakita, parfema i naočara za sunce do dečije odeće, kućnog pribora i votke sa brendom Roberto Cavalli, koja je došla upakovana u bocu prekrivenu zmijskom kožom.
Kao (Gianni) Versace ili Calvin (Klein), Kavali je postigao status jednog imena: Zalagao se za odmah prepoznatljivu estetiku.
– Roberto je voleo previše svega u jednom, ali nikada nije izgubio svoju tačku gledišta – rekla je Nina Garsija, glavna urednica magazina Elle, u mejlu 2020. „Čak i kada je minimalizam bio norma, verovao je u maksimalizam. Obukao nas je misleći da život – i modu – treba živeti punom brzinom.“
Odeća Kavalija koja privlači pažnju i otkriva telo nije bila za introverte. Niti je njegov brend bio intelektualan. Umesto toga, Kavali je igrao na zabavnu, blistavu, hedonističku stranu mode. Kavalijeva odeća je privukla pažnju.
Kavali je obukao prave pop zvezde. Među njima su bile Dženifer Lopez, Bijonse, Kristina Agilera, Šakira i Spice Girls, za koje je dizajnirao odeću za njihovu ponovnu turneju 2007. godine. Dve godine ranije, Plejboj ga je angažovao da prepravi kostim zečice.
Leni Kravic je bio još jedan klijent, čovek dovoljno samouveren da nosi par uskih kožnih pantalona. „Veliki sam obožavalac načina na koji se Majls Dejvis oblači, u kožu, printove i kožu, sa urbanom klasom i uličnom atmosferom, ali elegantan“, rekao je Kravic za Vanity Fair u profilu Kavalija iz 2009. godine. „Roberto ima to.“
Trajno bronzani i zauvek pušeći cigaru, Kavali je vodio životni stil koji je bio rokenrol kao i njegova odeća. Pilotirao je sopstvenim ljubičastim helikopterom, plovio Mediteranom u odgovarajućoj ljubičastoj jahti i živeo sa svojom porodicom u drevnoj, razbarušenoj seoskoj kući izvan Firence, u Italiji, gde je održavao menažeriju papagaja, pasa, persijskih mačaka i kućnog ljubimca majmuna. Upoznao je Evu Thiner, koja će postati njegova druga supruga i poslovni partner, kada je on bio sudija na izboru za Mis Univerzuma 1977, a ona je bila Mis Austrije.
Ali dok je Kavali bio pametan marketinški stručnjak koji je stvorio auru luksuza oko svog brenda i svoje ličnosti, on je takođe bio i majstor koji je izmislio nove načine štampanja, bojenja i manipulacije tkaninama. I mešao je materijale, boje, šare i printove sa zavidnim štihom.
Uspešno ste se prijavili