Ručno izrađene cipele Aleksandra Bračera, obućara iz Novog Sada koji je tim zanatom počeo da se bavi još u sedmom razredu u očevoj obućarskoj radionici u Somboru, koštaju neverovatnih 17.000 evra, piše RTV.
Od popravki pa sve do skupocenih salonki od porcelana i zlata, prošlo je mnogo godina, truda i rada. Aleksandar kaže da je njegov profesionalni san konačno nadomak ostvarenja – jer nedavno se o njegovim cipelama pričalo u Parizu, a u budućnosti će ih nositi žene u Dubaiju.
Porcelan i zlato u kombinaciji. Ako ste odmah pomislili da je reč o vazi za cveće, posuđu ili o nakitu, grešite, jer zapravo pričamo o – cipeli! I to onoj koja, koliko god nezamislivo zvučalo, košta čak 17 hiljada evra. Za Aleksandra Bračera, obućara, koji živi i radi u Novom Sadu, proizvodnja tako skupocenog para salonki bila je težak zadatak.
– Koliko je težak zadatak prodati ih? Nije toliko težak zadatak prodati ih koliko je bilo teško stvoriti tu cipelu, od same ideje, od skice pa dok dođemo do gotovog proizvoda“, – rekao je Aleksandar.

A od ideje do gotovog proizvoda, Aleksandru je bilo potrebno pet godina neuspelih pokušaja, neprospavanih noći provedenih u radionici, ali i dosta novca koji je uložio.
– Zašto ne bi probao nešto ekskluzivnije napraviti kao recimo Rols Rojs među cipelama? Onda sam počeo da se bavim temom porcelana, jer me je porcelan oduvek fascinirao i kao reč kada se izgovori zvuči prefinjeno, i pokušali smo štiklu da napravimo da bude čisto porcelanska, međutim pucala je i ne bi mogla da se učvrsti kako treba i onda smo razvijanjem tog proizvoda došli na ideju da štikla bude od karbona, tako da smo dobili karbonsku štiklu sa porcelanim cvetovima – objasnio je Bračer.
A onda je odlučio da sve pozlati!
– Rubovi porcelanih cvetova su pozlaćeni, šnalica je pozlaćena, dok je ceo đon 24-orokaratnim zlatnim listićima obložen – dodao je on.
Sigurnim korakom na zlatnom đonu, cipele su dospele i na nedavno održanu Nedelju mode u Parizu, gde su privukle veliku pažnju, a Aleksandar planira da ih prodaje i u Dubajiu. Prve korake ka tom cilju već je ostvario.
– To ide u limitiranim serijama,svaka boja se pravi u 70 pari. A tim da za klijente koji žele mogu da dizajniraju neku svoju kombinaciju boja i dve godine niko nema pravo da poruči istu kombinaciju boja a posle dve godine taj model će nositi njihove ime, onoga ko ih je dizajnirao – rekao je Aleksandar.
Cipele se za sada mogu naći samo u pretprodaji, dok će se u zvaničnoj prodaji naći tek 2025. godine. Ko će ih među prvima poneti, Aleksandar, naravno,ne može da tvrdi.
Uspešno ste se prijavili