15 49.0138 8.38624 arrow 1 bullet 1 5000 1 0 horizontal https://aska.rs 300 4000
Aska ženski magazin – Okreni na svoju stranu
  • O nama
  • /
  • Kontakt
  • /
  • Prijavi se
  • /
Aska
  • Emotivna
    • Veze
    • Seks
    • Venčanja
  • Odgovorna
    • Porodica
    • Deca
    • Aktuelne vesti
  • Zdrava
    • Savremena medicina
    • Alternativna medicina
    • Trudnoća
    • Fitnes
    • Aktuelne vesti
  • Obrazovana
    • Posao
    • Edukacija
    • Pravni saveti
    • Jedna od nas
  • Izazovna
    • Moda
    • Lepota
    • Aktuelne vesti
  • Aktivna
    • Uradi sama
    • Hrana
    • Uređenje doma
  • Radoznala
    • Naše zvezde
    • Svetske zvezde
    • Putovanja
    • Astrologija
  • Druželjubiva
    • Askine drugarice
    • Vuk i Aska
    • Aska u akciji
FacebookTwitterInstagramPinterestYoutube
Naslovna » Obrazovana » Edukacija » Zanimljive činjenice: Znate li zašto u supermarketima nema prozora?

Foto:unsplash

Zanimljive činjenice: Znate li zašto u supermarketima nema prozora?

Aska logo
portal_admin
24. april 2024. 12:18
Imaju spoljašnje izloge, ali prozore unutra? Ne!
PODELI
F
T
G
P

O onome na šta smo navikli i što je viđena svakodnevnica, ne razmišljamo mnogo… osim kad se ovako postavi konkretno pitanje. Klimamo glavom, jer kao potrošači imamo puno pravo da znamo, umesto da pretpostavljamo.

A svaki od razloga je vrlo praktičan, slučajnosti ne postoje i činjenice se slažu kao lego kockice, pa da pređemo na stvar?

Isključivanje smetnji iz spoljašnjeg sveta

Ne ometa nas ni kiša, ni sunce, ni ko nas čeka na parkingu – sav fokus je na iskustvu shoppinga.
Ova tehnika nas takođe sprečava da dok šetamo između rafova i dvoumimo se, primetmo da je napolju već pao mrak. Nema požurivanja!
Stručnjaci za kupovinu, koji proučavaju ponašanje i psihologiju kupaca su u fazonu: slobodno vi lagano, ima se vremena, obavite sve sa spiska i iz ponuđenog šarenila dodajte još, probajte nešto novo, potrošite novac… sat je stao – samo za vas.

Proizvodi se sporije kvare

Ovo nas se najviše tiče. Držanje dnevne svetlosti van prodavnica pomaže da se duže očuvaju namirnice i proizvodi, kao i da etikete i ambalaže ne izblede. Zato na kioscima, gde je prostor manji, izbegavamo izbledele čokolade ili kutije keksa, jer deluju kao da je rok prošao i da stoje tu ko zna od kad.
Pritom, kad nema prozora, ostaje više prostora i čvrstih zidova za izlaganje…

Foto: Unsplash

Bezbednost u prodavnici je bolja

Arhitekte za maloprodajne i veleprodajne objekte kažu da bi dodatni izlozi i prozori bili skuplja solucija, što bi podrazumevalo jaču klimu, ali i veću mogućnost za provale!
Ovako, nema se kud. Ulaz i izlaz su jedno, a vlasnici žele da minimiziraju mogućnost ostalih pristupnih tačaka u svom prostoru, piše stakakozasto.

Neke prodavnice su odbijale ovaj trend

Na primer, u Nemačkoj se eksperimentisalo sa dodavanjem prozora ili kupolom na plafonu, ali šta se desilo?
Sve ono što smo u tekstu već potvrdili – medenjaci su se topili i imali su trošak da obično staklo zamene specijalnim, koje smanjuje jačinu toplote i UV zračenja. Previše cimanja.

Što se kupaca tiče, tu je stvar bila pozitivnija. Studija Nacionalne laboratorije za obnovljivu energiju iz 2002. procenila je da su se ljudi prijatnije osećali sa više dnevnog svetla i da su bolje identifikovali proizvode i druga lica. Međutim, 20 godina kasnije nije se mnogo promenilo i vaga se kako da se ukombinuju svi faktori – finansijski, svežina proizvoda i psihološki – tako da odgovaraju i njima i nama.
Čim bude nekih novina po tom pitanju, javljamo!

Foto: Unsplash

Zanimljive činjenice o supermarketima i kupovini:

  • U proseku provedemo 53 sata godišnje u supermarketima, navodi Time Use Institute
  • Kupovine vikendom traju 7 minuta duže u odnosu na to kad radnim danima skoknemo do prodavnice
  • Najučestaliji shopping day je subota
  • Danas sve može da se kupi on-line, ali samo 3% ljudi na taj način rešava namirnice
  • Tipičan supermarket nudi više od 42 hiljade artikala
  • 69% žena pravi spisak za kupovinu, a 52% muškaraca radi isto
  • U Americi je prvi supermarket Piggly Wiggly otvoren 1918. (Memfis)
  • Kod nas je 40 godina kasnije, ideju preneo sekretar Privredne komore Risto Bajalski, koji se sa putovanja vratio pun utisaka
  • Prvi supermarket u Jugoslaviji, otvoren je u Beogradu na Cvetnom trgu 28. aprila 1958.
  • Tad se jedan oficir pobunio rečima: Sramota da ja u uniformi nosim korpu kao kakva žena!

100 godina unazad u svetu i pola veka kod nas, supermarketi nemaju prozore zbog svežine namirnica, lakšeg kontrolisanja naših shopping navika i bolje bezbednosti.

A pre nego što sledeći put odemo u nabavku, još jedna korisna informacija za poneti: skuplji artikli se uglavnom nalaze u visini naših očiju… dok se hrana i igrice orijentisane na decu, ređaju u visini njihovog dometa!

Uspešno ste se prijavili

Edukacija, Obrazovana, Skorašnji članci, z-slajder
Cene, prozori, supermarket
15 prirodnih boja za farbanje – testirali smo koje nijanse dobiju bela, a koje smeđa jaja
Zdravstveni rizici i psihološki efekti: Kako rad u noćnim smenama utiče na naš organizam
22. maj 2025.Vanja Vidić

Ona je prva pokazala da je i nežnost moć: Meri Kasat, žena koja je slikama oslobodila žene

22. maj 2025.portal_admin

Šta ako imate kompleks superiornosti ili imate posla sa takvom osobom

22. maj 2025.portal_admin

Dnevni horoskop: Rakove emocije vode u dubine introspekcije, Ovnovima emotivno olakšanje

Aska u akciji
Medifem

Najnovije objave

22. maj 2025.Vanja Vidić
Ona je prva pokazala da je i nežnost moć: Meri Kasat, žena koja je slikama oslobodila žene
22. maj 2025.portal_admin
Šta ako imate kompleks superiornosti ili imate posla sa takvom osobom
22. maj 2025.portal_admin
Dnevni horoskop: Rakove emocije vode u dubine introspekcije, Ovnovima emotivno olakšanje
22. maj 2025.portal_admin
Promocija knjige „Moć svetla – Boris Gortinski“
21. maj 2025.Vanja Vidić
Vodič za dugotrajan manikir bez UV lampe: Evo kako same da sredite nokte i da traju danima

O NAMA

Redakcija Aska

O nama

KATEGORIJE

Askine teme
  • Aktivna
  • Astrologija
  • Druželjubiva
  • Emotivna
  • Hrana
  • Izazovna
  • Izdvajamo
  • Obrazovana
  • Odgovorna
  • Radoznala
  • Stručnjaci
  • Svetske zvezde
  • Zdrava
Copyright © 2016 ASKA-TEAM d.o.o.
FacebookTwitterInstagramPinterestYoutube