Kancelarija vam daje regulisan raspored. Saradnici vam pružaju socijalnu interakciju. Fizički prisutan šef vam daje odgovornost. Pa kako sada od kuće da uradite sve ono što se očekuje od vas u nedostatku ovakve radne atmosfere?
Ukoliko i vi ovih dana radite od kuće, predstavljamo vam savete kako da nađete motivaciju i završite sve na vreme. Upamtite, to što nemate nekoga ko će da vas kontroliše, ne znači da bi trebalo da odugovlačite posao i pažnju preusmerite na stvari koje se ne tiču vašeg zadatka. Evo kako da što bolje i brže završite radne obaveze:
PROBUDITE SE RANIJE
Iako rad od kuće omogućava duži san, to neće biti dobro za vašu produktivnost. Ukoliko se previše opustite, jer znate da niko ne može da vam kaže da kasnite, možete da se uspavate ili da se probudite minut pre početka radnog vremena. To dovodi do loše koncentracije i izgubljenih sati dok se „vratite u normalu“. Ako ustanete na vreme, doručkujete i popijete kafu, moći ćete mnogo brže da završite radni dan.
NE RADITE U SPAVAĆOJ SOBI
Ukoliko imate tu mogućnost, gledajte da vam radni kutak ne bude tamo gde spavate. Rad sa kompjutera u ležećem položaju na vašem krevetu može da dovede do toga da poželite da uživate u nekom zanimljivom sadržaju na internetu, a da izgubite motivaciju za rad. Ne zaboravite, te obaveze vas danas svakako čekaju, pa zašto biste odugovlačili kada možete kasnije da imate više slobodnog vremena?
OBUCITE SE KAO DA IDETE NA POSAO
Dobro, pod ovim ne podrazumevamo štikle! Ali ne dozvolite da radite u pidžami i bade mantilu. Ustanite iz kreveta kao da zaista treba da krenete na posao. Umijte se, operite zube, sredite kosu i obucite se (dobro, ne morate formalno kao za posao, ali je bitno da dan ne provedete u pidžami). Kada obavite te stvari, krenite sa poslom.

Foto: Envato
SREDITE RADNI PROSTOR
Sklonite sve što vam oduzima pažnju, haos oko vas sredite, neka vam radni sto ne bude i mesto za jelo, dečje slikovnice, beleške koje se ne tiču posla i slično. Napravite sebi kutak koji će sadržati samo stvari koje su vam bitne za rad. Takođe, sedite na stolicu i radite, nikako zavaljeni u fotelju ili na trosjed.
ORGANIZUJTE RADNI DAN
Razmislite dobro o tome šta sve treba da uradite i odredite sebi vreme kada šta radite. Nemojte u pola posla da odete u prodavnicu, odlučite da stavite ručak da se kuva ili se setite da je pravo vreme da operete kosu. Tako će vam motivacija opasti, a kao rezultat ćete dobiti duže vremena provedenog za kompjuterom.
KOMUNICIRAJTE SA KOLEGAMA
Ovo ne podrazumeva da pozovete koleginicu i sa njom tračarite narednih pola sata. Budite u kontaktu sa zaposlenima kako biste lakše obavili posao, dobili podstrek ili ideju za rad. Takođe, sve što vam je nejasno pozovite one koji se razumeju u to, nemojte gubiti vreme da sami otkrivate problem.
Upamtite, rad od kuće jeste opušteniji, ali to nikako ne znači da treba ceo dan da budete aktivni. Shvatite ovo kao mogućnost da ranije završite sa poslom i organizujete sebi dan onako kako vam odgovara. Ako ništa drugo, već ste uštedeli vreme koje vam je potrebno da odete do posla i nazad do kuće. Budite pametni, prilagodite sebi užitak!.
Pročitaj još:
Prednosti i mane rada od kuće: Uz ove savete ćete biti produktivniji!
Kad karijera zameni muškarca: Da li su poslovne žene usamljene?
Želite da pokrenete onlajn biznis? Onda su ovo veštine koje su vam potrebne!
Uspešno ste se prijavili