Uspeh razgovora mnogo zavisi od načina na koji ćete sebe prezentovati i ono što želite da kažete, zapravo reći. Znala sam je to, naučila sam kroz rad sa ljudima i sporednih edukacija, ali znanja nikad dosta.
Kao da sam čula negde sličnu priču i poverovala u to, ali nisam imala alate kojima bih mogla to da isprobam i proverim.
Onda se desi sledeće: upoznate jednu, drugu, petu osobu, pa vas peta poveže sa šestom, pa se ispostavi da ona zna nekog vašeg, a taj nekog desetog koji ima ključ i odgovore koji vama trebaju. Kada otkrijete tajnu, počnete oduševljeno da razmišljate na taj klupko koji se odmotao i doveo vas do istine.
Fascinantno je koliko smo svi povezani i umreženi, ali ima i onoga, da kadaa ste spremni za lekcije, odgovori i učitelji stižu. Zar ne?!

Foto: Profimedia
Uglavnom, moji odgovori su stigli u vidu Ane Prelić (NLP trener i kouč, „Energy house“).
Razgovarajući neobavezno sa njom o edukacijama, ljudima, uverenjima, komunikaciji izletela je iz njenih usta, za mene, šokantna statistika.
Da li ste znali da na uspeh konverzacije reči utiču samo 7 odsto, vokalne karakteristike (brzina glasa, jačina, tonalitet, način voklane interpretacije…) 38 odsto, a govor tela, osnosno neverbalna komunikacija čak 55 odsto?
To je naučno potvrđena činjenica koja će vam potvrditi da je vreme da se posvetite usavršavanju neverbalne komunikacije jer je u tome ključ.

Foto: Profimedia
Ja sam se uhvatila u koštac sa tim i krenula da intenzivno radim na tome kako bih došla do svojih ciljeva.
Važno je da pratite sagovornika, kopirate njegov stil i ponašanje. Postavljajte pitanja u skladu sa njegovim govorom tela. Ukoliko je ležeran i opušten omekšajte dodatno situaciju neformalnim ćaskanjem izokola dok ne krenete sa „meta“ pitanjima, odnosno onim koja gađaju tačno tamo gde treba. Ukoliko je pak uštogljen, sličnim sedenjem kao on, gledanjem u oči, praćenjem tona možete da učinite da se oseti prijatnije i da bez okolišanja odgovori na vaša pitanja.

Foto: Profimedia
Isto tako, imajte na umu da je uvek bolje da pitanje formulišete sa „Mogao bi možda da uradiš to i to…“, „Bilo bi baš značajno ako bi ti sad mogla da uradiš to i to…“, umesto da idete sa imerativom: „uradi to i to!“. Ja to zovem „ko kiša oko Kragujevca“ pitanja i „moranje“ pitanja.
A s obzirom na to da znamo da mi ništa ne moramo u životu, time se stvara otpor i umanjujete mogućnost za uspešnost razgovora, onda idemo „ko kiša oko Kragujevca“ kad aje potrebno.
Elem, sada smo samo malo začeli temu koja je izuzetno široka, značajna i duboka. Dosta stvari bi trebalo da se nauči, savlada i usvoji, ali verujte na reč uspeh je uz to zagarantovan. I ne, nije trik niti deo marketinga već samo jaka želja da vam pomognemo.
Edukacija koju u februaru (23. i 24. februara) organizuje „Energy house“ između ostalog baviće se i ovom temom. Zašto ne biste sebi pomogli i privukli uspeh?! Pustite profesionalce da vas nauče i prenesu iskustvo.
Za detalje o događaju i samoj prijavi posetite njihov sajt.
Uspešno ste se prijavili