Mnogo je predrasuda u vezi sa ovom temom, a zapravo je dosta dobrih stvari koje taj isti internet „vuče“ za sobom.
Na ovu temu su državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacije, Tatjana Matić i glavna i odgovorna urednica portala Aska Bojana Kesić razgovarale u emisiji Osmatranje na Ženskoj TV. Tom prilikom je Matićeva objasnila koliko je važno da se digitalno opismenimo.
– Mi živimo u digitalnom okruženju i lokalnom i globalnom, samim tim je važno da smo digitalno pismeni. Veruje se da će za 20 godina internet zapravo biti naš život. Digitalne kompentencije su preduslov zaista za uspeh u životu, ne samo profesionalni već i socijalni i društveni život. Uz internet danas ide i pojava novih zanimanja i veće šanse za zaposlenje mladih – započinje priču Matićeva.
Smatra se da je digitalizacija trend i to vrlo značajan. Ukoliko pokušate da mu se oduprete, verujemo da ćete samo sebi naškoditi, jer dok se koristi u prave svrhe i na adekvatan način može samo da olakša život. Državna sekretarka je napravila lepu podelu koja je u vezi sa digitalizacijom. Ona smatra da internet može od nas da napravi sluge ili gospodare.
Vi birate!
Statistike:
Matićeva je podelila i malo statističkih podataka. Naime, postoje istraživanja da će samo u zemljama Evropske unije postojati deficit od 900 hiljada radnih mesta iz ove oblasti do 2020. godine. S obzirom na to da je u ovoj oblasti tek od 20 odsto žena prisutno, veruje se da će se u budućnosti toj populaciji pružiti veća pažnja što se tiče njihovog obrazovanja. Još jedan podatak je ne tako pohvalan, da svega 40 odsto stanovništva može da se pohvali da je digitalno pismeno bez obzira na to što čak 88 odsto svakodnevno koristi neke elektronske medije.
Državna sekretarka je navela i šta Ministarstvo može da uradi povodom gore pomenutih statistika.
– Savremene tehnologije su zaista jedno jako moćno sredstvo, upravo za ravnomeran ekonomski razvoj koji je Republici Srbiji posebno potreban. Mi ispred ministarstva osnažujemo žene iz ruralnih sredina i manjih gradova da se digitalno opismene i da dobiju mogućnost da budu ravnopravne sa muškarcima – kaže Matićeva.
Naravno da ovo zanimanje „novog doba“, ima svojih vrlina, pa shodno tome šta sve može jedan digitalno pismen čovek?
– Digitalno pismeni ljudi mogu da rade za strance, a da budu kod kuće u isto vreme i to je značajno sa aspekta regionalnog ekonomskog razvoja. Ovo je sektor koji puni budžet, a koliko je to na snazi najbolje objašnjava činjenica da je prošle godine pretekao najpoznatiji domaći brend za izvoz, maline – objašnjava ona.

Foto: Profimedia
Smatra se da samim ulaskom u taj takozvani digitalni svet znači i da menjate svoj život, ali svakako treba da se ide u korak sa vremenom. Često se menjaju radna mesta i to više uopšte nije tabu tema, to se vezuje za čovekovu potrebu da nađe nešto što mu odgovara, a upravo je digitalizacija ta koja pruža širok spektar ideja i mogućnosti za usavršavanje, samim tim i lični razvoj, napredak.
Važno je samo da se podvuče da ovo nije „muško zanimanje“, nek se ženski pol ne ustručava da se informiše o svemu ovome.
Celu emisiju i detaljnije o ovoj temi pogledajte u video prilogu:
Pročitaj još:
Ljubav nije slanje stikera, već “ruka u ruci”: Zbog ovog teksta ćete nam jednom reći HVALA!
Društvene mreže i zanimanje novog doba: Saznajte sve o digitalnom marketingu!
Uspešno ste se prijavili