Da li volite porodične kupovine?
Svi znamo koliko porodične kupovine umeju da budu izazovne i opterećujuće, pogotovo ako imate decu.
U današnje vreme kada sve vrvi od akcija, popusta i dosta različitih proizvođača, a istih proizvoda, ljudi se zbunjuju. Ranije su se jurile akcije kako bi se uštedelo, međutim danas su na svim stranama akcije i ljudi se osećaju izgubljeno. Sada nije samo pitanje da li da se kupuje na akciji ili ne, već i gde da se kupuje, s obzirom na to da svi daju neke akcije. Poenta jeste da se uštedi i mudro kupuje, a ne razbacuje i troši preko svojih mugućnosti, ali u te „zamke“ svako makar jednom upadne.

Foto: Profimedia
Da ne biste bili neprijatno iznenađeni kada stignete na kasu sa namirnicama, poslušajte savete stručnjaka koje smo prikupili za vas.
Psiholog Milica Bogunović, „market researcher“ u oblasti ponašanja potrošača, podelila je svoja znanja i iskustva ne bi li nam svima „olakšala posao“.
Ona navodi kako nema jasnog kriterijuma koji bi se izdvojio kada pričamo o najpristupačnijoj kupovini, ali postoje strategije koje se primenjuju u tim situacijama. Određene mere štednje prema njenom mišljenju su sledeće:
Kupovina za nekoliko dana
Izbegavajte velike kupovine „na duže“, jer je to potencijalni rizik da se kupi mnogo više. U velikim kupovinama se kupuju često stvari koje nam ne trebaju i koje nisu na našem spisku. Morate da osvestiste činjenicu da se odrasli u velikim radnjama i velikim kupovinama osećaju kao mala deca u luna parku. Malo se čovek opusti. Dobar savet može da bude – kupujte ono što vam je potrebno za narednih nekoliko dana!
Napravite plan
Stavite na papir šta planirate da pravite narednih dana i šta vam treba za to, pa sa tim spiskom krenite u kupovinu i na taj način birajte namirnice za vašu korpu. Svi mi uzimamo nešto preko, to je u redu dok su u pitanju dva kilograma šargarepe umesto kilogram. Problem nastaje ukoliko kupite šampon, prašak ili omekšivač duplo, ako vam nije neophodno u tom trenutku. Poželjno je da se kupuju sveže namirnice, ne traju dugo ali ih baš zato vi i iskoristite na vreme. Pitanje koje može da pomogne „vašem džepu“ glasi: „Šta je ono što meni zaista treba za naredne dane?“.

Foto: Profimedia
Akcije
Čovek percipira akcije kao nešto besplatno, iako one to zapravo nisu. Smatra se da je to nešto što mi možemo da uzmemo, a da ne damo ništa. Ne postoji gubitak, tako mozak to vidi. Često se desi da kada vidimo da je nešto na akciji završimo kupovinu sa nečim što nam uopšte nije potrebno. „Možda će nekad da nam zatreba“ je rečenica koja opravdava akciju, pa nam onda taj proizvod stoji u fioci narednih godina, najčešće se nikad ni ne iskoristi. Umesto toga, taj novac može da se usmeri na neke druge stvari koje su potrebnije. „Dva plus jedan“ ili „dva za jedan“ akcije mogu da budu isplative ukoliko je to nešto što je zaista potrebno porodici i ako je u pitanju proizvod koji se inače koristi u vašoj kući.
Gledajte cene
Pogledajte uvek cenu svakog proizvoda i svake akcije pre nego što stavite u svoju korpu. Nisu uvek velika pakovanja isplativija od malih. Proračunajte i gledajte šta kupujete. Akcije pre isteka roka trajanja mogu da budu dobro rešenje, jer su tada snižene cene za 30 do 50 odsto. To jeste super za kućni budžet ukoliko te proizvode svakako koristite, jer dosta uštedite na taj način.
Ne idite sa decom u kupovinu
Sve to može da zvuči lepo i slatko kada se prepričava „Bili smo svo četvoro u kupovini, prava porodična kupovina..“, ali realnost je drugačija. Svi znamo kako deca reaguju u prodavnicama, često se detetu kupuje ono što nije potrebno pa na kasi doživimo neprijatno iznenađenje jer prevaziđemo planirani budžet. Neka decu pričuva neko dok odrasli kupuju.

Foto: Profimedia
Edukujte se putem interneta
Postoji dosta sajtova koji služe za upoređivanje cena. Na taj način možete da nađete sve namirnice koje vama trebaju, ubacite ih u virtuelnu korpu i internet za vas uporedi cene u svim dostupnim radnjama, tako znate unapred koliko novca vam je potrebno i ići ćete pripremljeni u kupovinu.
Interesantno, zar ne?
Pročitaj još:
Zaboravite na monotoniju: Uz OVE predloge možete da osvežite brak
Kao u dobra stara vremena: Ostavite mobilne telefone, okupite društvo i zaigrajte se!
Uspešno ste se prijavili
Izvor:Milica Bogunović