Mnoge stvari mogu da otkriju naše unutrašnje biće. To može biti nešto što nosimo od garderobe,nakit koji biramo, da li i kakve šešire volimo, volimo li jarke boje ili svedene nijanse. Isto je i sa šminkanjem, svojom šminkom uvek nešto poručujemo svetu oko sebe.
Šminku biramo isključivo prema onome što volimo kod sebe da istaknemo, to je nedvosmisleno jasno. Ukoliko volimo svoje usne naglašavaćemo njih, ukoliko su to oči, isticaćemo njih, ali način na koji to radimo uvek govori o tome da li bismo više voleli da nas gledaju ili da nas slušaju. To je za početak jedna od analiza, žena potencira ono što voli na svom licu, to je na svesnom nivou jasno, a iza tog odabira i načina šminkanja stoji unutrašnja želja, misao, težnja, karakteristika.
Ukoliko žena voli takozvane “filmske oči”, da ih istakne tamnim nijansama određene boje koje mogu biti potpuno tamne ili se prelivati u tamnijim i svetlijim nijansama, u ovoj osobi postoji određena težina. Ta težina je zapravo odraz višeslojnosti profila žene u kojoj se dva titana stalno bore za prevlast, tamni i svetli titan koji tamnom stoji u kontrastu. Sklapa nova poznanstva izuzetno lako, ali okolinu sa kojom se upoznaje posmatra krozviše filtera i skenera. Sve je na tim očima zatamnjeno,otežano i naglašeno, baš kao i stavovi. Najčešće su njihove analize drugih ljudi tačne jer su nepogrešivo analitični kada je zapažanje detalja u pitanju. Vizualisti su. Manje slušaju, više posmatraju. Kompliment od ove žene volim da dobijem jer ove žene su sebi i drugima najteži kritičari. Dramatične oči, kako bi šminkeri ovakve oči nazvali, predstavljaju osobu koja lako plane, ali se lako i smiri, ostavlja jak utisak gde god da se pojavi.
Ajlajner je pravac, najčešće žena koja voli ajlajner voli sve u liniji, pravcu, redu. Sve pod pravim uglom, ovoj ženi se sve u životu dešava ispod i iznad crte. Takva žena ima meru i definiciju u svemu. Ume biti stroga i ekscentrična. Disciplina ajlajnera podrazumeva polje puno sređenih misli. Ajlajner izaziva određeno strahopoštovanje u šminkerskom zanatu. Niko nikada neće zameniti ovaj proizvod koji se od Egipta smatra instrumentom moći koji su koristili i žene i muškarci kako bi imitirali mačije oči koje su simbolisale moć, mistiku, božiji odabir. Dosta žena sam sretala koje su u šminkanju volele ajlajner, a u životu donosile odluke i činile promene sa kojima se neke druge žene ne bi tako lako mogle izboriti. Jedna linija čini veliku razliku, te žene teže ka savršenoj slici. Ta moć i ta linija mnogo znače ženi koja ga izvlači, a u pozadini odaju krajnju težnju ka preciznosti, disciplini, originalnosti, autentičnosti i težnji ka tome da budu potpuni unikat.
Srećemo oči koje imaju više od tri boje na očima. Žene sveznalice koje žure, brzo voze, brzo pričaju, teže konstantnim promenama. Česte promene ih umore, ali i dalje ne smanjuju brzinu ritma raznih promena koje same sebi nameću . Teže eksperimentima, traženju, istraživanju, skupljanju iskustava. Najčešće te boje otkrivaju ekscentrike koji su u stanju da u petominutnom susretu ispričaju ono za šta bi druge žene mogle tek uz dve popodnevne kafe. Prepune saveta za druge, razmeću se poznanstvima i kontaktima.
Žene koje biraju plave senke za oči u sebi nose tugu. Plava boja uvek privlači osobe koje se ne osećaju srećno i zadovoljno, tu gotovo da i ne postoji izuzetka osim u nekim krajnje scenskim zahtevima i potrebama. Plava boja svakoga asocira na dubinu u koju bi želeli da urone i potonu.
Ljubičasta boja predstavlja težnju i ka slobodi i ka vezivanju, ali rastrzaj između dva tona, a to su crveni i plavi. Ljubičasta je teška boja i osobe koje je biraju najčešće spadaju u prvu kategoriju žena o kojima sam pisala u ovom tekstu, a to su one sa borbom dva titana u sebi.
Žuta boja predstavlja najčešći odabir senke za oči koja se nanosi na oči kao baza i to u nijansama od blage šampanj do limun žute boje. Posebna drskost i naglašena doza ironije stoji iza žute boje, narandžasta, bronzana i smeđa boja su rezervisane za osobe koje se drže neutralnog stava u životu i najneutralnijih nijansi u šminkanju.
Magenta, fušija i ciklama nijanse su boje koje biraju osobe koje hoće da iskaču iz mase i svoje okoline, najčešće su to osobe koje imaju u sebi dete koje ne želi da odraste.
Ima žena koje se veoma skromno šminkaju. Sve što na oči stave nije u količini i intenzitetu boje naglašeno, a daleko je od preteranog. To su uvek svedene boje, umereni intenzitet i minimalne količine. Te žene ne vole da odaju sebe uopšte. Nije im značajno da ostave poseban trag u ljudima koje će sresti u toku dana, a sebe u ogledalu ne žele da vide tek kao neku šminkersku prevaru ukoliko bi ta šminka bila naglašenija i intenzivnija. To su žene sa jakim granicama i za sebe i za druge i to obično stavom ili rečima jasno naglase svakome sa kime stupe u komunikaciju.
Usne su najsenzualniji deo na ženskom licu, gotovo da nijedan deo lica ne može toliko da se poveže sa senzualnošću žene koliko su to pune usne.
Crvena boja ruža za usne poput ajlajnera kod šminkanja očiju poseduje suvereni akcenat u tome da pokriva sve osećaje i težnje koje žena može da ima, od onih da zavede, do onih da sve oko sebe slomi. Postoji jedna raširena predrasuda, a to je da neke žene ne mogu da nose crveni ruž. To je zabluda kod šminkanja jer crveni ruž nije privilegija, crveni ruž je pravo i može svaka žena da ga nosi i da joj stoji ukoliko napravi dobar odabir uz pomoć stručnog saveta i ukoliko ispoštuje korake koji se moraju pratiti prilikom nanošenja crvenog ruža.
Isticanje usana olovkama, ruževima, pigmentima, sjajevima sadrži paletu od najintenzivnijih boja pa do onih sasvim neprimetnih, skoro bezbojnih. Sve što na usne stavljamo predstavlja završni korak u šminkanju.
Ceo proces šminkanja započinje šminkanjem očiju, a završava se nanošenjem ruža za usne. Usne su poslednji korak u šminkanju. U životu je isto tako, prvo zapažamo očima a zatim govorimo. Usnama iznosimo svoje mišljenje i zaključke. Žene šminkom biraju sliku koju žele da nose na svom licu a ta slika je u velikoj meri odraz njihove unutrašnjosti.
Trendovi se menjaju i tako će uvek biti, ali šminkanje iznad svega predstavlja uživanje i tako treba zauvek da ostane bez obzira na smenu i diktat modnih trendova u svetu.
Iako je šminka važan deo našeg stila, isto važi i za parfem koji koristimo. Zato vam Aska i Guerlain poklanjaju parfem „Aqua allegoria“. Pišite nam svoje podatke na mejl aska@aska.rs i ako vaš mejl bude u prva tri dobijate ovaj predivan miris na poklon. Požurite!
Uspešno ste se prijavili