Biografija odnosno CV se piše po već ustaljenom šablonu, tako da su mahom slični kod svih kandidata koji apliciraju za isti posao. Zato je propratno pismo prilika da se izdvojite od drugih i da pokažete svoje kvalitete.
To ne znači da bi trebalo da se raspišete i „ugušite“ poslodavca sa mnoštvom stvari o vama, koje i nisu ključne za dobijanje novog radnog mesta. Zato imajte u vidu da ovaj vid dokumenta ne bi trebalo da bude duži od 250 reči.
Dakle, propratno pismo je Vaša šansa da ostavite što bolji utisak na potencijalnog poslodavca. Čak i stilom pisanja ćete se izdvojiti od ostalih kandidata, a za razliku od CV-ja, nećete samo taksativno navoditi vaše znanje, već ćete kroz pisanu reč istaći vaše kvalitete.

propratno pismo
Kako se piše?
U gornjem desnom uglu bi trebalo da stoji vaše ime i prezime kao i kontakt telefon. Takođe, ne zaboravite da navedete ime, prezime i adresu onoga kome isto šaljete. Ukoliko ne znate ime osobe koja bi trebalo da primi pismo, dovoljno je da navedete ime firme u kojoj aplicirate za posao.
Ovakvo pismo bi obavezno trebalo da počnete sa „Poštovani/a“ pa onda da navedete zašto ga pišete. Već u prvom pasusu navedite za koje radno mesto aplicirate. Nakon toga navedite vaše kvalitete, osobine i sposobnosti. Gledajte da bude sažeto, ali dovoljno jako kako biste ubedili poslodavce da ste upravo vi pravi kandidat za posao. Zaboravite na nabrajanja i navođenja u ovoj formi pisma.
U poslednjem pasusus bi trebalo da ubedite poslodavca da baš vi najbolji radnik za mesto koje ste konkurisali. Pismo završite sa „Sa poštovanjem“ ili „Srdačan pozdrav“.
U dnu svog propratnog pisma navedite mesto i datum pisanja pisma. Ispod toga po stavkama navedite koje dokumente prilažete uz prijavu. Ukoliko šaljete samo CV, dovoljno je da to pomenete u samom tekstu propratnog pisma.
Srećno!
Pročitaj još:
Idete na razgovor za posao? Nemojte nikada postaviti ova pitanja
Svako od nas ko radi u timu, a posebno oni koji ga predvode, moraju da znaju OVE veštine
Uspešno ste se prijavili