Stigli ste na svoje radno mesto, ulazite u kancelariju i sedate za sto. Na stolu gomila papira, a obaveze samo pristižu.
Sve veći obim posla koji je uslovio potrebu da budemo brži i efikasniji nas tera da radimo više stvari odjednom. Upravo to je multasking.
Iako bi ovaj način funkcionisanja trebalo da poveća vašu produktivnost, često se dešava da ukoliko ne radite stvari na ispravan način, počnete da se vrtite u krug i na kraju u stvari ne obavite ništa.
Osim što ćete biti iscrpljeni i frustrirani, vaše radne obaveze se neće smanjiti, naprotiv, samo će se gomilati i stvarati još veću i haotičniju gomilu „za uraditi“ liste.

Foto: Profimedia
Kako uspešno obavljati multitasking?
Utvrdite ciljeve, kako biste imali predstavu šta želite da postignete. Izdvojite one zadatke kojima želite posebno da se posvetite, a preostale sinhronizujte. Sinhronizacijom ćete postići to da na najbolji mogući način spojite aktivnosti koje možete raditi istovremeno. Trudite se da spojite jednu aktivnost koja je isključivo manuelna i neku koja zahteva mentalni rad (npr. peglanje i razgovor telefonom).
Izbacite sve što je suvišno
S obzirom da je multitasking sam po sebi zahtevan, izbacite sve one sitnice koje su vam tog momenta nepotrebne. To može da bude buka u prostoru u kom radite, ali i kolege koji vam non-stop upadaju sa svojim problemima i projektima za koje im je potrebna vaša pomoć. Ukoliko znate da postoji mogućnost da vas prekidaju, rasporedite aktivnosti tako da za one najjednostavnije ostavite vreme kada npr. telefon najviše zvoni. Zadaci koje radite u multitaskingu bi trebalo da budu oni kojih se rešavate, a ne one koje usvajate i na kojima učite.

Foto: Profimedia
Ispunite pukotine
Uvek ostavite sebi malo prostora za sitnice koje možete da radite u „međuvremenu“. Ako je u toku neki veliki projekat koji zahteva puno vremena i energije ostavite prostor za „odmor“ tako što ćete uraditi neku sitnicu i na momenat odmoriti od tekućeg projekta. Ovakve sitnice možete uraditi u „međuhodu“ aktivnosti recimo i u slučaju da čekate na neku informaciju ili odobravanje, pa će na ovaj način vaše vreme biti kvalitetno popunjeno.
Pametno koristite vreme koje imate na raspolaganju
Ukoliko često putujete, iskoristite vreme samog putovanja i uradite usput sitnice koje biste radili u kancelariji, npr. dok ste u autobusu ili kolima, isplanirajte nekoliko sledećih dana ili neki sastanak koji vam predstoji… S obzirom da to svakako morate da uradite, vreme koje provedete u vožnji, biće dobro iskorišteno, radeći bar dve stvari odjednom. Ukoliko niste vozač, možete da se čujete sa nekim od klijenata, pročitate magazin za koji inače nemate vremena i sve ostale sitnice, dok se vozite.
Pročitaj još:
Emocionalna inteligencija u poslu: Mudrost koja može da se trenira
Budite nežni prema svojim emocijama: Naučite kako da savladate bes ili ljutnju na poslu
Uspešno ste se prijavili