U našoj zemlji je zakon da se radi 40 sati nedeljno, a ukoliko želite da vaša firma napreduje onda imajte na umu da više slobode na poslu stvara zadovoljne radnike.
Nekoliko naučnika sa različitih univerziteta u Americi su detaljno proučavali odnos zaposlenih i nadređenih i došli su do iznenađujućih rezultata. Oni smatraju da ljudi koji imaju obavezu da na poslu provedu četiri do pet sati dnevno su mnogo produktivniji.
Takav vid posla omogućava radniku psihičko i fizičko zdravlje, jer mu se dani ne svode samo na kuću i posao, prenosi „The Hearty Soul“.
Ukoliko je vaše radno vreme duplo duže, porazgovarajte sa nadređenima i objasnite im da svoj maksimum možete da pružite nekoliko sati, a kada vam opadne koncentracija možete da odradite neke lakše poslove koji ne zahtevaju previše mozganja.

Foto: Profimedia
– Forsiranjem radnika da na poslu budu puno radno vreme za rezultat daje lošu produktivnost na poslu – kaže stručnjak za psihologiju rada K. Anders Erikson. Sa njim je saglasan i Rajan Karson, predsednik uprave američke firme „Treehouse“, koji je svojim radnicima dozvolio da nedeljno rade 32 sata. Takvim tempom posla, firma je povećala prihode za milion dolara.
Više radnih sati dovode do grešaka na poslu koje nije lako ispraviti. Jedna studija testirala je medicinske sestre koje su radile prekovremeno. Rezultat je pokazao da su mnogo češće grešile kada nedeljno rade 40 i više sati. Istina da se u nekim kancelarijskim poslovima možda i mogu tolerisati i ispraviti greške, ali sa medicinom to i nije slučaj.
Takođe, oni koji rade 8 do deset sati dnevno, a spavaju tek nekih šest sati skloniji su depresiji.
Kako vi sami da napravite atmosferu na poslu tako da budete produktivniji?
Za početak vaš radni sto ili prostor u kojem radite bi trebalo da bude čist, sređen po vašem ukusu i obavezno osvetljen. Ukoliko nemate prozor u blizini, trudite se da nađete neko prirodno svetlo, jer sva veštačka rasveta umara oči i remeti koncentraciju.
Ako vam opis posa to omogućava, napravite plan rada unapred. Tako nećete trošiti vreme i energiju na razmišljanje o tome šta uraditi. Ako ste na poslu – radite svoj posao bez nepotrebnih razmišljanja o drugim stvarima. Na ovaj način ćete uspeti da održite koncentraciju i da brže završite svoje obaveze.
Kada znate da je pred vama posao koji morate da završite u određenom roku – a pritom ste isto tako sigurni i da niste sposobni sami da ga uradite kako treba – zatražite i prihvatite pomoć od drugih.
Trudite se da ne reagujete impulsivno baš uvek kada vam nešto nije po volji. Kako da ispoljite emocije na poslu najbolje vas može posavetovati Mila Marčeta, a njeno objašnjenje pročitajte OVDE.
Pročitaj još:
Emocionalna inteligencija u poslu: Mudrost koja može da se trenira
Svako od nas ko radi u timu, a posebno oni koji ga predvode, moraju da znaju OVE veštine
Ne dozvolite da trema uništi sve: Pripremite se za razgovor za posao
Uspešno ste se prijavili