Ukoliko na svakih par minuta morate da tražite neki dokument koji je misteriozno nestao među silnim papirima to vam oduzima mnogo vremena.
Ovi koraci će vam pomoći da svoju radnu površinu uredite i da je održavate urednom.
Otarasite se viška hemijskih olovaka i penkala
Neverovatno je koliko su držači za olovke uvek pretrpani raznim hemijskama, olovkama, penkalima, bojicama, flomasterima, markerima…tome nikad kraja. Nešto ste sami kupili, neke olovke ste dobili na poklon, a neke su deo reklamnog materijala. Međutim, sigurno imate nekoliko omiljenih olovaka koje uvek koristite, pa bi bilo preporučljivo da ostale jednostavno bacite ili ih makar sklonite odatle dok ne budete rešili da ih zaista koristite.
Nađite prostor za stvari koje uvek imate uz sebe

Foto: Profimedia
Svi ti predmeti od kojih se skoro nikad ne odvajate (ključevi, mobilni telefon, slušalice, novčanik, USB memorija…) bi trebalo da imaju svoje stalno mesto. Zgodno bi bilo da izdvojite jednu fioku za to, u kojoj možete držati i punjač za telefon, da vam sve bude pri ruci.Iza monitora možete držati i već uključen kabl punjača za telefon, pa tako telefon možete priključiti na punjač u svakom trenu bez gubljenja vremena.
Blizina predmeta zasnovana na frekvenciji upotrebe
Ovo je ključna stavka organizacije. Ako nešto koristite svakodnevno, to bi trebalo da vam bude bliže od nečega što koristite u poslu jednom nedeljno ili ređe. Potpuno je logično i razumno ovako organizovati stvari, ali ljudi često greše i uređuju radni sto tako da estetski bude lep, umesto da bude funkcionalan. Ovakav sistem će vam pomoći da održavate radni sto urednim, jer će vam najčešće korišćene stvari uvek biti pri ruci i nećete morati da preturate po stolu i pravite nered svaki put kad vam zatrebaju.
Sklonite sve elektronske uređaje van vašeg vidokruga
Neka vam modem, ruter, punjač za laptop, tablet i drugi elektronski uređaji budu van radne površine (osim ako vam nisu neophodni za posao). Neka vam na stolu budu samo monitor, tastatura i miš. Čak i ako vam je sto toliko veliki da imate dovoljno prostora za sve to, ovi predmeti će vam vizualno stvarati nered i odvlačiti pažnju sa posla koji radite. Na radnoj površini stola treba da bude samo nekoliko neophodnih predmeta i ništa više.
Pristup fasciklama
Trebalo bi da bez ustajanja i pomeranja stolice imate lak pristup fasciklama u kojima vam se nalaze neophodni papiri i dokumenti, kao i praznim fasciklama, ako vam zatrebaju za neki novi zadatak.

Foto: Profimedia
Sredstva za čišćenje – Pored toga što treba da bude dobro organizovan, radni sto treba da bude i čist da bi izgledao uredno. Potrudite se da tu radnu površinu prebrišete bar jednom nedeljno. U kancelariji držite sredstvo za čišćenje negde na dohvat ruke i kada imate slobodnog vremena, prebrišite sto. Sigurno vam se desi nekad da nemate vremena da napravite pauzu za doručak, pa doručkujete usput dok radite, a ne verujem ni da se uvek setite da koristite podmetač za šoljicu pa vam ostaju fleke od kafe na stolu. Ne dozvolite da se mrve i fleke od kafe skupljaju na vašem radnom stolu. U čistoj i urednoj sredini je mnogo prijatnije raditi.
Blokče za škrabanje i zapisivanje
U toku dana se nebrojeno puta desi da treba hitno da zapišete neki broj telefona, adresu, porudžbinu, ime i prezime… Ako ne možete sve ove nove informacije da držite na jednom mestu dok ne nađete vremena da ih sredite ili prenesete nekome, već svaki put uzimate drugi papirić koji se lako može zagubiti, bićete mnogo manje produktivni i možete sebe uvaliti u nepriliku da zaboravite nešto jako bitno. Odredite jedno blokče samo za tu namenu i neka vam uvek bude pri ruci. Takođe, vodite računa da se u njemu ne nagomilavaju informacije. Listiće na kojima su brojevi telefona koje ste već uneli u svoju memoriju, poruke koje ste preneli poslodavcu i druge zastarele informacije jednostavno iscepite na početku svakog radnog dana.
Održavajte urednost
Imajte na umu da je mnogo efikasnije da održavate urednost tokom rada, umesto da dok radite napravite haos, pa na kraju (ili posle) radnog vremena da sređujete sve to. Radni sto bi uvek trebalo da bude uredan i sve što koristite vraćajte na svoje mesto. Napravite mali napor kako biste se dobro organizovali i posle određenog vremena ćete uvideti da se zaista isplati. Nećete gubiti značajne dokumente i informacije, nećete gubiti vreme na traženje ispravne hemijske olovke, sve će biti na svom mestu i samim tim ćete i u poslu biti produktivniji i uspešniji.
Uspešno ste se prijavili