Statistika je poražavajuća kada govorimo o pušenju kod mladih. U Srbiji, prema istraživanjima svaki drugi muškarac i svaka treća žena puši, dok svako drugo domaćinstvo ima najmanje jednog člana koji puši.
Zna se da pušači u proseku žive 10 godina manje od ostatka populacije koja ne puši. Takođe, prema statistici Instituta za javno zdravlje Srbije više od 40 odsto tinejdžera je do svoje 15. godine probalo cigaretu, a više od 15 odsto njih svakodnevno puši. Pomenute brojke, složićete se i nisu optimistične.

Foto: Profimedia
U skladu sa iznetim podacima fond „Propulsion“ je na inicijativu kompanije „Astra Zeneca“ pokrenula društveno odgovornu kampanju pod nazivom „Misija: Kiseonik“ ne bi li izvršili dobar uticaj na decu i poboljšali statistiku. Ljudi iz organizacije su, reklo bi se, našli pravi kanal i adekvatan način da dopru do mladih. Oni su odlučili da digitalizaciju okrenu u svoju korist i iz nje izvuku ono najbolje, pa su čitavu internet platformu prilagodili svojoj misiji. Dakle, u priču su uključile influensere koje mladi prate, kopiraju i vole, jer se smatra da su oni dobri prenosioci poruka. Jedan od njih je Mali Vuk (12), influenser i pevač kojeg prati više stotina hiljada mladih putem društvenih mreža.

Foto: Dragan Mujan
Takođe u sklopu trogodišnje kampanje organizovaće i dosta radionica u školama sve sa ciljem da mladima u Srbiji na njima blizak način ukažu na štetnost duvanskog dima.
– Svesni smo da je promena navika kod odraslih vrlo teška, ali zato bar možemo da utičemo na mlade preventivno i smanjimo pušenje kod školske dece. Kako bismo to ostvarili, kroz seriju kreativnih radionica, direktnu saradnju sa brojnim osnovnim školama u Srbiji, kao i kroz učešće poznatih mladih ljudi koji su aktivni na društvenim mrežama u naredne tri godine radićemo na promociji dobrih navika. Želimo da pospešimo korisne navike, zdrave i da pomognemo da mlade kvalitetno organizuju slobodno vreme, da im damo alternativu za nezdrav način života- kaže Goran Zarić, jedan od osnivača fonda „Propulsion“.

Foto: Dragan Mujan
Očekivani rezultati i željeni ciljevi su definisani u brojkama: za 10 odsto smanjenje pušenja kod mladih i bolja primena postojećeg zakona. O svim benefitima ovog projekta pored Gorana Zarića, govorili su i: dr Ferenc Vicko, državni sekretar Ministarstva zdravlja, Vesna Savić Đukić iz UNICEF-a, Violeta Jovanović iz NALED-a, Ksenija Purković iz kompanije Astra Zeneca kao i brojni stručnjaci koji se bave prevencijom pušenja u Srbiji.
Fotografije sa događaja povodom početka kampanje možete da pogledate u našoj galeriji.
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
- Foto: Dragan Mujan
Nemamo šta više da dodamo osim da poželimo srećnu i uspešnu kampanju uz ostvarenje željenih ciljeva. Pokažite mladima koliko je „kul“ da budu zdravi i da žive mimo duvanskog dima.
Pročitaj još:
Trudnice, nikako cigarete i marihuana: Ako ne možete da se odviknete, ONI su spremni da vam pomognu!
Sergej Ćetković živi život punim plućima: Ostavljam cigarete
Od običnog kašlja do opake bolesti: Neka vam njegova priča bude primer za redovne preglede!
Uspešno ste se prijavili